Welkom bij Bikon.nl

English Nederlands

FAQ


Voor persoonlijk advies kunt u het beste direct contact met ons opnemen via het contactformulier of via info@bikon.nl

Hoe kan ik bestellen?

Bestellen gaat als volgt:

  1. In het menu is er onderscheid gemaakt tussen schaatsen en skeelers. Door met de muis over het menu te gaan kunt u een selectie producten openen.
  2. Als u een product naar wens heeft gevonden, selecteert u de maat en geeft u de hoeveelheid aan. Klik hierna op ‘In Winkelmand’. Het product is nu toegevoegd aan de winkelwagen. Het is mogelijk om meerdere producten toe te voegen aan uw winkelwagen.
  3. Als u een product in de winkelwagen heeft gedaan, komt u automatisch in het winkelwagen overzicht. Controleer hier de bestelling en pas deze zo nodig nog aan. 
  4. Als de winkelwagen de gewenste producten bevat, klikt u rechtsonderin op ‘Afrekenen’. Heeft u eerder besteld bij Bikon? Ga dan direct door naar stap 6. 
  5. Is dit de eerste keer dat u bestelt dan kunt u kiezen om af te rekenen als gast, of u kunt u registreren zodat u in het vervolg sneller kunt afrekenen. Kies de gewenste optie en klik op 'Doorgaan'. Vul hier alle gegevens in. Uw gegevens worden zorgvuldig behandeld en alleen gebruikt als klantenadministratie en zullen niet met derden gedeeld worden. 
  6. Geef aan of het verzendadres hetzelfde moet zijn als het factuuradres en klik op 'Doorgaan'. Let op: u bent zelf verantwoordelijk voor de juistheid van gegevens!
  7. In deze stap kunt u de verzendmethode kiezen. De standaardverzending is per PostNL en de kosten hiervoor bedragen 6,75 euro.
  8. Nu kunt u de manier van betalen kiezen. Dit kan via iDeal (gratis), vooraf overboeken (gratis) of PayPal (1 euro transactie kosten). 
  9. Door op doorgaan te klikken, krijgt u in het geval van iDeal en PayPal het betaalscherm. In geval van vooraf overboeken krijgt u een factuur toegestuurd met verdere betaalinformatie. Bij betaling middels iDeal en PayPal krijgt u een orderbevestiging per mail toegezonden. Het gewenste product word dan z.s.m. naar u verzonden.

Hoe snel na mijn bestelling heb ik de producten in huis?

Normaal gesproken kunt u er vanuit gaan: voor 16.00 uur besteld, de volgende dag in huis - mits betaling ontvangen is. Echter blijven wij afhankelijk van de pakketdienst.

Voor 16:00 uur besteld op:

Geleverd op:

zondag

woensdag

maandag

woensdag

dinsdag

donderdag

woensdag

vrijdag 

donderdag

zaterdag

Vrijdag

dinsdag

zaterdag

dinsdag

 

 

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Wij verzenden over het algemeen via PostNL en in sommige gevallen via GLS. Via beide bedrijven krijgt u een Track & Trace-nummer waarmee u uw zending kunt volgen. Dit nummer ontvangt u direct na uw bestelling via een e-mail. Hiermee kunt u de bestelling volgen en zien wanneer het bij u aankomt. Heeft u bepaalde wensen op het gebied van verzending? Neem dan even contact met ons op via info@bikon.nl

 

Kan ik ook schaatsen of skeelers komen passen?

Ja, dat is mogelijk. Echter om de kosten laag te houden, hebben wij geen winkelpand en is passen daarom alleen op afspraak mogelijk. Sommige producten liggen niet direct bij ons bezoekadres opgeslagen. Wij vragen u daarom altijd te melden in welke producten uw interesse heeft, zodat wij u kunnen vertellen of de artikelen direct voor handen zijn.

 

Wat moet ik doen als de maat niet goed is?

Het is wettelijk bepaald dat u binnen zeven dagen uw aankoop mag ruilen.
Om te ruilen kunt u een email sturen naar info@bikon.nl. Wij zullen u dan helpen om een andere maat te kiezen - of indien deze maat niet beschikbaar is - een vergelijkbaar product aan te bieden. Let op! Verzendkosten voor het terugsturen van een product zijn voor rekening van de koper.

 

Wat moet ik doen als het product niet aan mijn verwachtingen voldoet?

Als u uw product wilt terugsturen dan is dit mogelijk binnen zeven dagen na ontvangst van het product.
Graag bij een retour aangeven of u een vervangend aanbod wilt of het aankoop bedrag direct teruggestort wilt hebben.

Let op! De kosten voor het retour zenden zijn voor eigen rekening. Ongefrankeerde retours worden geweigerd.
Voeg bij de retour altijd een notitie toe (bij voorkeur een kopie van de bijgevoegde factuur / pakbon) met daarop uw rekeningnummer waarop het aankoop bedrag kan worden teruggestort.
De retourzending wordt alleen in behandeling genomen indien deze ongebruikt en onbeschadigd retour gekomen is. Ook de verpakking van het product dient onbeschadigd te zijn.

 

Verzenden jullie ook naar het buitenland?

Ja, dat is geen probleem. Let wel op dat de verzendkosten hiervoor hoger uitvallen. Het beste is om een bestelling - die buiten Nederland verzonden moet worden - via het contact formulier op te geven.

 

Wat als mijn product defect is of gebreken toont?

We selecteren en controleren onze producten altijd voor verzending. Gezien dit mensenwerk is, blijft er altijd een kleine kans bestaan dat er toch iets mis gaat. Is dat bij u het geval? Neem dan direct contact met ons op via klantenservice@bikon.nl. We zullen dan onze uiterste best doen om u alsnog z.s.m. tevreden te stellen.